tisdag 6 oktober 2009

ännu en arbetsdag

ja, då var den avklarad. det har varit en riktigt bra dag på jobb idag! började lite stressigt då vi hade folk från amadeus på besök som skulle ställa in ett nytt script som vi ska test köra nu ett tag. Trots att jag flera gånger om det var nått jag behövde förbereda, vilket jag lovades inte behövdes, visade det sig att det behövses en ny amadeus installation på en ny server. så jag stressade igång en ny ESXi server på en maskin som inte behövdes längre. Dt var första gången ja installerat en ESXi, men det var oerhört lätt. sen hjälpte mattias mig med den snabbaste och smidigaste driftsättningen jag varit med om. vi kopierade bara den befintliga maskinen som kör amadusacript från en annan ESXi. det här med virtuella maskiner är verkigen dösmidigt.

annars idag har jag syslat mycket med att få till ett bra flödesschema för vår televäxel så vi kan få den konfad som kundtjänst vill ha det. sen e det lite problem med en av de nyanställdas telefoni så var tvungen att ta fram en nödlösning till henne. imorgon ska jag felsöka den o försöka få rätt på det.

hemma ikväll ska jag hjälpa min kära fru med hennes hemsida, fortsätta leka med min nyinstallerade xbmc-laptop, beställa en dator och leta efter en vettig backuplösning.

ja,just de! imorgon kommer bli spännande. jag ska på ett panda event(?) och få massa info om virus världen. klart intressant hoppas jag, om inget annat blir det gratis frukost och lunch ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar