fredag 25 september 2009

småföretag

Blev aningen besviken på jobb idag. Jag jobbar ju som IT-Tekniker på ett företag i malmö. En del av arbetet består av att se till att det interna nätverket fungerar som det ska. För att göra det hela en aning smidigare så hittade jag ett kabelmärknings verktyg. Det skulle ju gå klar mycket snabbare att koppla om kablarna om de var uppmärkta. Så jag mailar in en förfrågan till min närmsta chef och förväntar mig såklart ett OK. Jag menar det vi snackar om är en apparat som kostar 1500kr! Döm om min förvåning när jag får detta svaret "thats fu...expensive". Det känns så jäkla snålt och inget som passar in på ett företag som ingår i wn koncern som omsätter över 1miljard kronor! Nä jag är väldigt besviken nu.

1 kommentar:

  1. Oj jo det håller jag med om, det va småsnålt. Klart min Martin ska ha en sån som underlättar hans jobb. Stackaren!

    SvaraRadera