måndag 28 september 2009

jobbe

Ja, vad ska man säga? Inte världens mest spännande dag på jobbet precis. Men fick kartlagt hur nätverkskablarna är kopplade så nu ska jag bara försöka få det snyggare i serverrummet och göra en bra kabelkarta. Det kom ingen skrivare idag men jag har iaf fått besked om att den ska ha skickats nu iaf. Fick tag på elektrikern som ska dra om nätverksutagen också. Det hade tydligen blivit något missförstånd. Han blev helt förvånad när jag sa att jag ville ha någon sorts prisinformation och när jag frågade när de skulle komma ut och kolla hur de skulle lösa kabeldragningen, sa han att han trodde att vi hade bestämt att en kille skulle komma ut och dra om bara. Förstår inte riktigt hur han har tänkt där? Skulle de bara skicka ut en kille utan att först veta hur det ska göras? Det låter ju helt befängt. Men men nu ska det iaf komma någon och kolla hur det ska lösas och ge en prisuppskattning.

Fick låna en Linux tidning utav Mattias på jobb idag också. Läste lite i den på tåget hem. Väldigt intressant faktiskt, vissa delar är klart inget jag har så stort intresse för men annat var riktigt spännande. Hann inte läsa så mycket för Martina var så snäll och hämtade mig på stationen i Teckomatorp. Det är riktigt skönt att slippa den där sista biten mellan Teckomatorp och Kågeröd på buss, samt att slippa gå från bussen hem.

Vi är båda två sega och lite trötta idag så det blev ingen "riktig" middag idag utan det blev att slänga in en frusen Pizza i ugnen och gluffsa i sig framför TVn.

Nu ska jag sitta framför min dator en liten stund och se om jag hittar något smidigt sätt att göra backups på alla våra bilder. Blev lite skrajj när jag fick ett medelande från Sarasyster där hon frågade om jag visste hur man fick igång en krashad hdd. Tydligen har hårddisken med hennes bilder givit upp. Men visst är jag ganska bra på att rädda krashade hårddiskar. Det har jag gjort vid ett antal tillfällen. Men det är svårt att göra på distans.

1 kommentar:

  1. Men jag kan skicka ner den till dig... Och ett usb-minne, tror du du kan trolla då?

    SvaraRadera