söndag 27 september 2009

Kvällsflit

Jepp, tusan vad duktig man kan vara. Har nu efter middagen(Wok som Martina hade fixat igår) varit ute i trädgården igen en liten stund. Plockat bort lite gräs från gårdsplanen och konstaterat att det behövs bättre redskap om jag ska kunna få det bra där. De redaskapen vi har är det som Anita hade lämnat kvar och de är knappast i toppskick. Helt ärligt så verkar de vara uråldriga och ett rent mirakel att de fortfarande går att använda.

Jajusteja, jag installerade ju Linux Mint "Gloria" idag också. Så nu kör jag Mint och Seven i Dualboot. Det funkar hur bra som helst. Blev lite orolig först då Mint inte verkade känna av min installation av Seven. Men det är ju Linux vi snackar om, så det fixade sig snabbt och lätt tillslut. Jag skrev ju innan att jag blev imponerad över hur snabbt det gick att installera Seven. Men Mint gick ju löjligt snabbt! Det tog endast 7 minuter från det att själva installationen startade till datorn skulle startas om. Nu har jag inte fortsatt installationen av drivrutiner och liknande på Mint då jag inte riktigt haft lust att sitta och jobba. Så, antagligen kommer jag sätta mig imorgon kväll och försöka få igång mitt USB-nätverkskort. För det är ju också en tjusningen med Linux att nästan alla drivrutiner finns med direkt efter installationen. I mitt fall är det bara Grafik och Wifi som behöver installeras och bara wifi som kommer ta lite tid att installera. För jag såg nu att det inte finns några drivrutiner för Linux och ndiswrapper tydligen bara funkar lite sådär med win drivisarna. Menmen jag har inga tvivel om att det kommer gå att lösa.

Det fina med att köra dualboot är att man inte behöver välja, men om man var tvungen vilken skulle man ta utav dessa två?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar